piątek, 11 marca 2011

"A ja scrapuję właśnie tak".

Dzisiejszym postem rozpoczynamy cykl wywiadów "A ja scrapuję właśnie tak" - w którym postaramy się przedstawiać sylwetki najbardziej kreatywnych scraperek z naszego forum. Często tych nieco mniej znanych poza forum, takich których twórczość warta jest zauważenia. Dzisiejszym naszym gościem jest Patis  - scraperka wszechstronna, mająca różnorodne prace w swoim dorobku (kartki, albumy, LO) i kreatywna w zakresie samodzielnego tworzenia, nie tylko komponowania gotowych dodatków. Bardzo spodobała nam się swoboda i radość tworzenia jaką charakteryzują się je prace.


Zdradź nam kim jesteś na codzień i czym się zajmujesz?
Jestem nie do końca poważna, nieco szalona i rozgadana. Mam 25 lat i mieszkam nad jednym z mazurskich jezior. Zajmuję się domem, który jest jak mały sklep zoologiczny - wliczając w to męża i córę :) Uwielbiam spać, a kolor moich włosów zmienia się wraz z porami roku.

Dlaczego zaczęłaś scrapować, dlaczego pociąga Cię to hobby, co w nim jest dla ciebie najcenniejsze?
Pamiętniki, ramki i inne ozdoby tworzę odkąd pamiętam. Dopiero w 2006r. dowiedziałam się, że to jest to - scrapbooking. Niedługo później urodziła się moja córka i całkowicie popadłam w manię scrapowania. Świadomość włożonej pracy i możliwość stworzenia czegoś indywidualnego daje niesamowitą satysfakcję. Niedowierzające spojrzenia znajomych utwierdzają mnie w przekonaniu, że w niekonwencjonalny sposób zatrzymuję nawet najbardziej ulotne wspomnienia.

Gdzie szukasz pomysłów, co jest najczęściej Twoim natchnieniem?
Nie mam pomysłów tylko chęci. Czasem przez kilka tygodni nie robię nic, innym zaś razem nie rozstaję się ze swoimi "przydasiami". Inspirują mnie słowa, miejsca i rzeczy, na których widok potrafię szczerze się uśmiechnąć.

Jaki jest Twój styl scrapowania - czy najpierw przygotowujesz koncepcję, która potem konsekwentnie realizujesz, czy może idziesz na żywioł i nigdy nie wiesz jaki będzie ostateczny efekt?
Hmmm, chyba nazwałabym go "naiwnym". Uwielbiam pracować w multikolorze, a także z najzwyklejszym kartonem. Plan mam zawsze, ale z jego realizacją jest już gorzej. Istny żywioł!

Jaka jest Twoja ulubiona forma scrapowania (kartka, LO, album i) ? i dlaczego właśnie ta forma?
Zdecydowanie albumy! Te małe, które robię w jeden wieczór, i te które wypełniam przez cały rok. A w przerwach wszelkie różności - pudełka, ramki, zawieszki itd. Najczęściej wędrują one jako prezenty do zawsze chętnych znajomych i bliskich.

Bez czego w scrapowaniu nie możesz się obyć? Jakie są Twoje ulubione przydasie, dodatki? Czy najchętniej korzystasz z gotowych profesjonalnych elementów czy może lubisz jak najwięcej tworzyć własnymi rękami?
Farby akrylowe, cienkopisy i tusze to moi najlepsi przyjaciele, ale prawdziwym numerem jeden są papiery. Z przymusu używam trymera, bo linie proste w moim wykonaniu to koszmar. Die-cuts i naklejki, o tak!

Czy zajmujesz się jeszcze jakimiś innymi rodzajami rękodzieła?
Próbowałam kilku innych dziedzin - haftu krzyżykowego, filcowania, malowania. Ostatnio chodzi za mną maszyna do szycia i torebki handmade.

Jak wygląda Twój roboczy kącik ?
Pewna mała scraperka wynajęła mi spory kąt i użycza podłogi w swoim pokoju. Oczywiście nie za darmo... W twórczym szale ciężko utrzymać nam porządek, a po wyczerpującej pracy sprzątanie też nie jest wskazane.

Wybierz ze swoich dotychczasowych prac swoją ulubioną i może taką, którą uważasz za niezbyt udaną. Pokaż nam też swoją pierwszą i któraś z ostatnich prac – czy myślisz, że twój styl przeszedł przeobrażenia, zrobiłaś postępy?
Jedna ulubiona praca nie istnieje. Są tylko te, do których jestem mniej lub bardziej przekonana.
Postępy zrobiłam na pewno, choć nie są one szczególnie imponujące. Powiększył się jedynie zasób materiałów, wiedzy i inspiracji. We własnym tempie robię to co lubię.

ULUBIONE





TA NIEZBYT UDANA 


JEDNA Z PIERWSZYCH 


JEDNE Z OSTATNICH 




2 komentarze:

Filka pisze...

Miło poczytać :))))

Mirella pisze...

szczególnie ten zimowy scrap bardzo mi się podoba; a poza tym co Patis pokazał w wywiadzie - jej albumiki, mniam :)