poniedziałek, 14 marca 2011

Kurs na papierową babeczkę 3D - Tengel27

Kolejny kurs na babeczkę autorstwa Tengela27.
Zacząłem od wycięcia z papieru A4 2 pasków papieru o szerokości 8 cm (wzdłuż dłuższego boku kartki). Na paskach użyłem dziurkacza brzegowego i trochę tuszu. Następnie oba paski złożyłem w "harmonijkę".


Oba złożone paski skleiłem ze sobą. 


Przez dolną część przewlekłem nitkę i związałem ją tak aby papier utworzył kształt foremki. 


Następny krok to wycięcie koła o średnicy 9 cm (jasne) i koła o srednicy 15 cm (ciemne).


Większe koło podzieliłem na 8 części i wzdłuż lini naciąłem je do długości 2/3 promienia. 


Zakładając na siebie nacięcia skleiłem je ze sobą tworząc górną część babeczki.


Po sklejeniu "czaszy" naciąłem ją od dołu, żeby nie wyszła zbyt wysoka, a nadmiar papieru zawinąłem pod spód i użym do przyklejenia do mniejszego koła. 


Pierwsza przymiarka obu części - okazało się, że nitka była za mocno ściągnięta, więc obciąłem ją i przewlekłem na nowo dopasowując dół z górą.


Do połączenia obu części użyłem pistoletu do klejenia na gorąco.


Żeby miejsce klejenia było niewidoczne między foremkę a babeczkę dodałem brązową wstążkę z organzy. 


Ostatnie dekoracje to biała farba na polewę, różowe koraliki na posypkę i duży koralik na wisienkę - oto moja babeczka.


0 komentarze: