wtorek, 19 kwietnia 2011

"A ja scrapuję właśnie tak"

Nadszedł czas, by poznać kolejną zdolną scraperkę. Naszym kwietniowym gościem jest Czekoczyna- zakręcona i bardzo kreatywna. Chcecie się dowiedzieć jak powstają jej oryginalne i pełne życia prace? Zapraszamy do przeczytania wywiadu.


Zdradź nam kim jesteś na codzień i czym sie zajmujesz?
Na co dzień jestem zupełnie zwyczajną dziewczyną. Przede wszystkim moim głównym zajęciem jest teraz nauka - farmacja. Mam za sobą wiele niedokończonych wyborów życiowej ścieżki zawodowej. M.in. studiowałam rok pielęgniarstwo, a nawet ukończyłam (!!) kurs stylizacji paznokci. To niezdecydowanie wynika zapewne z tego, że nigdy kariera nie była dla mnie priorytetem.

Dlaczego zaczęłaś scrapować, dlaczego pociąga Cię to hobby, co w nim jest dla ciebie najcenniejsze?
Okazuje się, że scrapowałam nie mając pojęcia, że to robię. Od bardzo dawna tworzyłam ramki na zdjęcia, albumiki i kartki. Pamiętam, że gdy byłam w wieku podstawówkowym i dopadała mnie jakaś choroba, a wraz z nią przymus leżenia w łóżku, to zawsze było ono wypełnione ścinkami papieru :D Potem zaczęłam dużo malować farbami olejnymi i akrylami. Tym zaraziła mnie mama, która od kiedy pamiętam, malowała. Pewnego dnia jednak natrafiłam w internecie na kursy scrapbookingowe, a chwilę później na forum scrappassion. To była skrabnica wiedzy. A gdy tylko zobaczyłam wspaniałe papiery i dodatki w sklepie scrapbookingowym, już wiedziałam że wsiąknę. To było niecały rok temu. A od około pół roku poświęcam na scrapowanie każdą wolną chwilę. Niestety często przy tym zaniedbując inne obowiązki. W scrapbookingu uwielbiam kompletną dowolność. Z jednej strony boskie nieskrępowanie przy zamazywaniu farbą strony art- journala, z drugiej wyzwania i ograniczenia pobudzające kreatywność. Nigdy nie sprzedawałam swoich prac. Mało tego, nigdy jeszcze nie zrobiłam niczego na zamówienie. Jednak już od jakiegoś czasu planuję przygotować coś, co mogłoby powędrować w świat. Tak jak pisałam, moim głównym źródłem wiedzy był i jest internet. Ostatnio jednak wzięłam udział w warsztatach organizowanych przez Finnabair. Pomogły mi one spojrzeć inaczej na pozornie nieprzydatne w scrapbookingu przedmioty oraz rozkochać się do szaleństwa w stylu grunge.

Gdzie szukasz pomysłów, co jest najczęściej Twoim natchnieniem?
Inspiruje mnie przede wszystkim muzyka, słowa, teksty, literatura. Jednak są dni, gdy wystarczy, że spotka mnie coś ciekawego lub wręcz przeciwnie, zupełnie banalnego i już czuję, że musi gdzieś znaleźć ujście.

Jaki jest Twój styl scrapowania - czy najpierw przygotowujesz koncepcję, która potem konsekwentnie realizujesz, czy może idziesz na żywioł i nigdy nie wiesz jaki będzie ostateczny efekt?
Zdecydowanie to drugie! :) Jeszcze nigdy nie zdażyło mi się rysować planu scrapa, kompozycji czy układu. Zwykle tylko decyduję się na paletę kolorystyczną, a potem już jakoś leci. Być może dlatego sklecenie jednego LOsa zabiera mi tyle czasu.

Jaka jest Twoja ulubiona forma scrapowania (kartka, LO, album i) ? i dlaczego właśnie ta forma?
Ostatnio szczególnie namiętnie pokochałam layouty. Dają dużą swobodę i możliwości. Mogą opowiadać całą historię za pomocą jednego słowa, zdjęcia i koloru. Jednak i małe formy są mi bliskie. Szczególnie tagi i ATC. Zaczęłam z nimi obcować w zasadzie niedawno, ale absolutnie nie mogę oprzeć się wyzwaniom ich dotyczącym.

Bez czego w scrapowaniu nie możesz się obyć? Jakie są Twoje ulubione przydasie, dodatki? Czy najchętniej korzystasz z gotowych profesjonalnych elementów czy może lubisz jak najwięcej tworzyć własnymi rękami?
Uwielbiam oryginalne "bajery". Dla mnie samo nowe opakowanie pełne kwiatków Primy jest inspirujące. Najbardziej lubię media. W moim top 5 na pierwszym miejscu są tusze Distress. Zaraz za nimi farby akrylowe, hołmejdowe glimmer misty, stemple i ćwieki. Oczywiście są jeszcze papiery, ale to odrębny temat. Temat rzeka :) Zauważyłam, że im więcej mam przydasiów, tym bardziej kreatywna się staję i mniej z nich korzystam.

Czy zajmujesz się jeszcze jakimiś innymi rodzajami rękodzieła?
Aktualnie nie. Przeszłam przez wiele "profesji". Było już szydełko, szycie sukienek, malowanie o którym pisałam wyżej, malowanie na szkle. Jednak wygrał papier najdłużej zagrzewając miejsce na moim biurku.

Jak wygląda Twój roboczy kącik ?
Niestety nie dorobiłam się jeszcze (podkreślam ;p) swojego scraproomu. Wciąż zaśmiecam ścinkami i chlapankami kącik w sypialni. Mój chłopak codziennie odkrywa coraz to nowe przypalenia nagrzewnicą wykładziny. Staram się ogarniać to miejsce ze wszystkich sił, ale przydasie wychodzą mi już dosłownie każdą dziurą. Nad niektórymi sprawami nie jesteśmy w stanie zapanować :D

Wybierz ze swoich dotychczasowych prac swoją ulubioną i może taką, którą uważasz za niezbyt udaną. Pokaż nam też swoją pierwszą i któraś z ostatnich prac – czy myślisz, że twój styl przeszedł przeobrażenia, zrobiłaś postępy?
Uważam, że zdecydowanie mój styl przeszedł transformację, chociaż chyba nadal niezbyt się zdefiniował. Lubię tworzyć prace delikatne i romantyczne, ale jednocześnie znakomicie się czuję w stylu takim jak w ostatniej pracy. Myślę, że zrobiłam pewne postępy. Niektóre wytwory zaczynają mi się nawet chwilami (choć na krótko) podobać. Dzięki przerobieniu masy papieru zyskalam większą swobodę w doborze kolorów, opanowaniu kompozycji i sposobie wyrażenia tego co mi się ciśnie na usta.

ULUBIONA



PIERWSZA



JEDNA Z OSTATNICH


Bardzo dziękuję za przemiłą okazję do przedstawienia się i pozdrawiam wszystkie forumowiczki oraz czytelniczki bloga.

7 komentarze:

Aida Domisiewicz pisze...

Fajnie się czytało:) Okazuje się, że mamy wiele wspólnego jeśli chodzi o drogę do scrapbookingu:) Ale mi jeszcze daleko do umiejętności Czekoczyny, której prace podziwiam i którymi się zachwycam:) Pozdrawiam!

Bellaidea pisze...

Tworzysz swietne prace!

Justt pisze...

Czekooo! <3

Unknown pisze...

:)))))))))))))))))))))
Super wywiad :)
Czekam z niecierpliwością na kolejne prace ;)

Karolina Bajek pisze...

Czekoczyna rulez!!!! Super, że została wyczytana do tablicy :D wywiad rewelka :)

Karmeleiro pisze...

świetny wywiad :) najbardziej przemówił do mnnie Twój kącik scrapowy ;)

Enthia pisze...

Czeko, sławna już się robisz! :D