poniedziałek, 20 czerwca 2011

A ja scrapuję właśnie tak

W czerwcu do odpowiedzi wezwana została ja_monia, która z wycinanek i kwiatków potrafi wyczarować prawdziwe cuda! :)


Zdradź nam kim jesteś na co dzień i czym sie zajmujesz?
Mam dwójkę dzieci, sześcioletnią Zuzię i półtorarocznego Michasia. Jestem księgową, więc scrapbooking to zupełne przeciwieństwo mojego zawodu. Próbuję jakoś godzić wszystkie zajęcia, ale nie jest to łatwe…



Dlaczego zaczęłaś scrapować, dlaczego pociąga Cię to hobby, co w nim jest dla ciebie najcenniejsze?
Scrapbooking zainteresował mnie już ponad trzy lata temu. Powstał wtedy portal Nasza Klasa, zaczęłam szukać starych klasowych fotek i poczułam, że chciałabym zrobić taki piękny, starociowy album, pełen wspomnień :) I właśnie wtedy, dzięki blogom Karoli, Mirabeel, Agnieszki i innych wspaniałych osób, poznałam świat scrapbookingu. Od tego czasu każdą wolną chwilę spędzam na scrapowaniu. Ta pasja pomogła mi przetrwać wiele trudnych chwil i daje mi zawsze wiele radości. A tamten album wciąż jeszcze nie powstał... Scrapbookingu uczyłam się podglądając prace innych. Forum Scrappassion to prawdziwa kopalnia inspiracji, kursów i wspaniałych pomysłów. Tam pokazywałam swoje pierwsze prace i darzę je ogromnym sentymentem.


Gdzie szukasz pomysłów, co jest najczęściej Twoim natchnieniem?
Najlepsze pomysły przychodzą mi do głowy najczęściej podczas usypiania mojego synka ;) A natchnienia dostarczają mi różne rzeczy – czasem nowe papiery, czasem wykrojniki, a czasem prace innych :)



Jaki jest Twój styl scrapowania - czy najpierw przygotowujesz koncepcję, która potem konsekwentnie realizujesz, czy może idziesz na żywioł i nigdy nie wiesz jaki będzie ostateczny efekt?
Zwykle najpierw obmyślam koncepcję, taki szkielet, który stopniowo wypełniam, w trakcie pracy dodając masę detali. Czasami początkowa koncepcja różni się diametralnie od efektu, ale zdarza się to bardzo rzadko.


Jaka jest Twoja ulubiona forma scrapowania (kartka, LO, album itd.) ? i dlaczego właśnie ta forma?
Uwielbiam robić kartki, zakładki i albumy, chociaż te ostatnie robię sporadycznie. Mój styl to zwykle bogate kompozycje kwiatowe, warstwy i formy przestrzenne, to lubię najbardziej, ale tworzę również proste, męskie kartki. Z ogromną przyjemnością śledzę różne blogi wyzwaniowe i biorę udział w wyzwaniach. Szczególnie lubię interpretować mapki kartek :) Kartki są moją ulubioną formą, ponieważ nie należę do cierpliwych, a w przypadku kartek efekt jest dużo szybszy.


Bez czego w scrapowaniu nie możesz się obyć? Jakie są Twoje ulubione przydasie, dodatki? Czy najchętniej korzystasz z gotowych profesjonalnych elementów czy może lubisz jak najwięcej tworzyć własnymi rękami?
W tej chwili nie mogę się obyć bez mojego zielonego robala :) Uwielbiam kombinować nowe zestawienia wycinanek. Drugim nieodzownym składnikiem moich prac są kwiaty, które bardzo lubię i wciąż kupuję nowe, powiększając kolekcję. Zawsze korzystam z gotowych papierów, natomiast kwiaty czasami robię sama. Mój słaby punkt to stemple. Posiadam ich sporą kolekcję, ale bardzo rzadko używam, ponieważ nie lubię ich nieprzewidywalności ;)



Czy zajmujesz się jeszcze jakimiś innymi rodzajami rękodzieła?
Stwierdziłam, że nie będę się rozpraszać na inne formy rękodzieła, chociaż bardzo podoba mi się decoupage.



Jak wygląda Twój roboczy kącik?
Mój roboczy kącik, to właśnie kącik w sypialni. Mieści się w nim biurko i mnóstwo pudeł, w których upycham wszystko, co zdążyłam zgromadzić przez te 3 lata. Zazwyczaj na biurku panuje twórczy bałagan, który często obejmuje też łóżko, podłogę i parapet :)


Wybierz ze swoich dotychczasowych prac swoją ulubioną i może taką, którą uważasz za niezbyt udaną. Pokaż nam też swoją pierwszą i któraś z ostatnich prac – czy myślisz, że twój styl przeszedł przeobrażenia, zrobiłaś postępy?
Wydaje mi się, że mój styl przeszedł bardzo duże przeobrażenia, chociaż od zawsze lubiłam kwiaty i pozostałam im wierna. Wraz z zakupem Cuttlebuga mogłam zacząć więcej korzystać z wycinanek, co wydaje mi się bardzo wzbogaciło moje prace. Robię też bardziej skomplikowane formy, różnego rodzaju składaczki, które są pracochłonne, ale również bardzo efektowne.
Niezbyt udanych prac zwykle nie pokazuję nikomu, staram się tak długo dopieszczać pracę, aż efekt mnie zacznie zadowalać ;)


Jedna z moich pierwszych prac to albumik robiony dla mojego taty:



a ostatnia to składak ślubny:


kartka:




i komplet z moimi ulubionymi rozetkami:


1 komentarze:

Bellaidea pisze...

Hej, milo bylo mi Cie poznac :)